Retur & Reklamation

Fortrydelsesret. 
Hvis du vælger at fortryde et gavekøb, skal du blot informere Ønskebasen inden for 30 dage efter købet. Du har derefter 14 dage til at returnere gaven.Som udgangspunkt skal varen fremstå som ny ved tilbageleveringen og kunne sælges videre til en anden kunde. Du må dog pakke den ud, undersøge den og vurdere dens egenskaber.Du må fx prøve et stykke tøj, men ikke have det på til en fest. Du må pakke varen ud og undersøge den, men du må ikke benytte den. Du må folde sengetøjet ud, men ikke sove i det.Hvis varen bærer præg af at have været brugt ud over det eller er blevet skadet, mister du ikke din fortrydelsesret af den grund, men du må forvente at skulle betale for værdiforringelsen. Er varen værdiløs, er du ikke berettiget til at få dine penge tilbage. Du må derfor overveje, om du vil benytte din fortrydelsesret i den situation. Det er Ønskebasen, der vurderer varens mulige værdiforringelse. 

Ved køb af gaver på Ønskebasen er den intakte originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt. 
Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. 
Omkostninger til returnering skal du selv afholde. 

KONTAKT os for returadresse 

Returnering kan ikke ske ved at nægte at modtage varen. 

Når du fortryder et køb, er du ansvarlig for varen, indtil den når retur til Ønskebasen. Det betyder, at du må forvente at komme til at betale, hvis varen bliver skadet eller forsvinder under transporten tilbage til Ønskebasen. Det er derfor vigtigt at du sikrer at varen er forsvarligt emballeret under transporten tilbage til Ønskebasen. 

Du kan læse mere på forbrug.dk http://www.forbrug.dk/Raad-og-rettigheder/Ehandel/Fortrydelsesret-og-levering-ved-ehandel 

Ønsker du at klage over vores afgørelse så kan du gøre det hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@onskebasen.dk.  

Bemærk Der er ingen returret på fødevarer eller produkter som er special fremstillet. Herunder firmagavekurve, rødvine og andre Italienske specialiteter. Dcuk ænder er alle forskellige, da de er lavet i naturmateiale og aldrig vil være ens. 

Opstår der problemer med din gave, bedes du kontakte os med det samme fejlen opdages. Vi behandler naturligvis produkter og ordrer efter gældende dansk lovgivning med 2 års reklamationsret. Skulle der mod forventning opstå problemer med produktet, kontakt os venligst per email eller telefon 71 74 74 94. 

Ombytning 
Har du fået en gave som du ønsker at bytte, vil vi meget gerne hjælpe dig, og vi bytter selvfølgelig med et smil. 

Hvis du ringer eller skriver til os, vil vi meget gerne hjælpe dig med at finde en ny vare. 

Bemærk venligst at hvis du ønsker pengene retur, bliver de overført til det kreditkort som blev brugt ved gavekøbet. 
Byttefristen er 30 dage fra købet af varen. 

Kundecenter 
Du har mulighed for at følge status på dine igangværende gaveordrer i vores kundecenter. Her kan du også finde en oversigt over dine afsluttede ordrer. 

Adresser 
Ønskebasen har lager og kontor i Nykøbing M. 

Ønskebasen.dk 
Engkarsevej 28 
7900 Nykøbing M